Kampa' to bude?

úterý 9. února 2010

Výživa a cvičení

Tyhle dvě složky jdou ruku v ruce spolu, třetí by byla psychická pohoda - tohle všechno můžeme ovlivnit a proč to tak teda neudělat ke svému dobru?
Člověk by prý měl být šťastný a radovat se bez ohledu na roční období a počasí, které vládne venku. Tak nikdo není dokonalý, že, a ani mě zatím nenechává klimatický stav úplně beze změn na psychice (když prší a je pod mrakem, tak horkotěžko doluju úsměv, ale jsem si toho vědomá a pracuju na tom!:) 
Co se výživy týče, letmě jsem prostudovala pár stránek a v rámci odlehčení paměti mého počítače (chudák, už sípá ze všech sil) je uzavřu, ale budu se k nim moci skrze odkazy vrátit.
Jsou na pomezí makrobiotika - tradiční čínská medicína... asi jako já :)
Tak. A když to tady všechno takhle vidím, ty odkazy, tak mě opět opouští  chuť psát, protože mám takový ten pocit ztracenosti a zbytečnosti. Všechno už bylo řečeno, všechno už bylo objeveno, nic nového nelze vymyslet a v podstatě vše, co děláme, je neoriginální, protože to dělá i spousta dalších lidí, a nejspíš i líp. Ajaj, sjíždím  po sinusoidě dolů - přichází smutná vlna. :(
Tak ještě zmíním to cvičení..v průběhu let jsem vyzkoušela různé sestavy (Pět Tibeťanů, jógový Pozdrav slunci, klasickou školní tělocvikovou - to v období, kdy jsem se snažila zhubnout, tak na zahřátí před posilováním. Hubnoucí efekt nula, bez změny jídelníčku to prostě nejde.).
Momentálně kotvím u protažení meridiánů podle knihy Makrobiotická cesta. Jsou tam sice nákresy, jak cvičení správně provést, ale není nad zkouknutí naživo (aha, já to vlastně nedělala vůbec dobře!) On to je takový základ zenového protahovacího cvičení - asi se to dá najít i v jiných směrech.
A teď se jdu projít, trocha čerstvého vzduchu a Lao-C'eho dechové cvičení mi udělají líp. Doufám! :)  

1 komentář:

  1. tenhle pocti znám..

    já jsem tak líná cvičit. Každé ráno se protahuji taky podle Makrobiotické cesty, plus tak co mě napadne, hlavně když mi to dělá dobře..ale to je tak z mé tělesné aktivity všechno. snad si najdu cestu k něčemu aktivnějšímu..

    OdpovědětVymazat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!