Kampa' to bude?

pátek 12. února 2010

Lososové rizoto

Tak dneska zase jeden receptík, žádné hluboké úvahy.
Právě jsem se vrátila z vydatné procházky (ano, i projít se může být vydatné, nejen jídlo.. i když nevím, zda by mi to u češtinářů prošlo:)), při níž jsem rozproudila krev a než se vrhnu na přípravu večeře, seznámím vás s mým pár dnů starým prvním pokusem o přípravu lososa (salmone).
Teda ne celého, koupila jsem si kousek filetu (jak můžete níže omrknout na první fotce..budu postupně číslovat), poněvadž mě popadla chuť experimentovat a zkusit ho k obědu.
No, první co, tak předesílám, že jsem absolutně neměla ponětí, jak se takový losos připravuje a co se z něj dá vykouzlit, takže recept je zcela à la Pavlína :)

0.  Takže první si uvaříme si rýži a jakmile vypneme, necháme zakrytou dojít a tradááá na rybišku! 
1.  Maso voní nádherně, je poměrně hodně mastné (to jsem u ryby ještě neviděla), jemné (trhá se) a krásně barevné (lososovo-oranžově růžová s bílými proužky).
2.  Odšupinatíme filet, poté i odřízneme kůži (měla jsem strach, že se scvrkne, leč nescvrkává se, jen strašně na pánvi prská a je až moc tučná), lehounce filet osolíme, nakrájíme na kostičky a osmažíme na pórku (cibule nebyla:)) s kapičkou oleje nepříliš naprudko.
3.  V osolené vodě krátce spaříme brokolici na růžičky (vodu uchovat na polévku:))
4.  Rybí maso zesvětlá a jak začne po okrajích zlátnout, je na čase vypnout plyn a promíchat s hotovou rýží.
5.  Servírujeme na hluboký talíř, obložíme brokolicí a ozdobíme navrch řeřichou.
Přeju dobrou chuť!
Na to, že to byla "lososová prvotina", tak byla skvělá! Co se soli týče, tak méně je více, vynikne tak ta originální rybí chuť.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!