Kampa' to bude?

úterý 2. února 2010

Pravé italské (makrobiotické) pesto

Už dlouho jsem hledala recept, jak že vytvořit to úžasné italské pesto, co prostě miluju! Poněvadž to průmyslové nemůžu (mimo toho, že ve všech pestech je parmezán, v některých se vyskytovaly i takové věci jako mléko, kyseliny, regulátory kyselosti, konzervanty a další fuje), pátrala jsem po receptu a že to dalo zabrat! Málokomu totiž příjde sýr nenormální. Nakonec jsem objevila recept od Christiny Pirello, původem Italky (nebo že by měla jen kořeny v Itálii?), nyní žijící za velkou louží a propagující vlastní pojetí makrobiotiky. Je autorkou best-selleru Cooking the whole foods away s 500 recepty v angličtině. Ale zpět k mému pestu. :)
Z 66. strany v její knize Christina Cooks: Everything You Always Wanted to Know about Whole Foods But Were Afraid to Ask... (ne, nevlastním, ale jsou tu přece google books a jejich úžasné náhledy:)) jsem si opsala recept, ale jelikož mi chybělo bílé miso a rýžový sirup (stejně mi tam nějak nepasoval, nerada míchám sladké se slaným.. nemluvě o tom, že sirupy stejně nepoužívám), tedy téměř polovina ingrediencí, přetvořila jsem si recept k obrazu svému (nahradila jsem je majonézovou pěnou ze sójového mléka) a tu vám ho předkládám:

Ingredience:
1 hrnek čerstvých bazalkových lístků
1/2 hrnku lehce opražených piniových oříšků
1/3 hrnku extra panenského olivového oleje (ten z toskánska je samozřejmě the best ;) já lila od oka)
1 čajová lžička umeoctu
1/2 hrnku majonézové pěny (1 hrnek sójového mléka, 1/2 hrnku olivového oleje, šťáva z 1 bio citrónu, špetička soli)
volitelně: stroužek česneku - pesto získá trošku jinou chuť,
na ozdobení lístek bazalky (nebo čerstvá řeřicha)

Postup:
Vyrobte si pěnu. Dle mb kuchařky od Ivy Chourové by mělo stačit ingredience vymixovat do hladké majonézy. Mé najonéze se ani po důkladném mixování (ohodila mi kuchyň, potvůrka!) houstnout nechtělo, a tak jsem ji (dle předchozích zkušeností s výrobou hedvábného tofu ze sójového mléka) pěkně zahřála a chvíli povařila. Polovička se vám srazí na krásnou hustou pěnu na povrchu, zbytek zůstane tekutý vespod. Nechte zchládnout, použijeme jen tu pěnu.
Velmi krátce spařte bazalkové lístky (delším vařením ztrácí chuť! ), vyjměte a nechte osušit na talířku. Při česneková variantě spolu s bazalkou spařte i nadrobno nakrájený stroužek česneku. Do mixéru (tyčový mixér nedoporučuju, mně se neosvědčil, protože nedokázal dostatečně zpracovat bazalkové lístky) vysypte všechny přísady kromě pěny a rozmixujte. Poté lehce vmíchejte pěnu, případně ještě krátce pomixujte. Ochutnejte, případně "dosolte" umeoctem, ale moje pesto nepotřebovalo - bylo slané dostatečně.
Je to spíše smetanová pestová omáčka, ale na těstoviny se hodí dokonale!
Vlijte do kastrolu, přidejte čerstvě scezené a okapané těstoviny, zamíchejte a podávejte. Je velmi syté a nebezpečně jedlé, pozor na to! ;)


A co k tomu? 
My k tomu měli čerstvé pappardelle (neboli široké a dlouhé nudle) a druhý den, kdy jsem zkusila česnekovou variantu, jsem opět použila pohankové pizzoccheri.Obojí musím víc než pochválit!



Rada na závěr:
V případě, že by Vám pesto nechtělo zhoustnout a konzistencí připomínalo spíš polévku než smetanovou omáčku (tak jako mně dneska), šup s ním do kastrůlku, v trošce sój. mléka či vody rozmíchejte čajovou lžičku maizeny a krátce povařte (tak do zhoustnutí). A pak na těstoviny a yummy yummy mňam mňam..

 
Nechte si chutnat alias Buon appetitto!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!