Kampa' to bude?

pondělí 22. února 2010

Merendina = svačinka (nasladko)

Jelikož jsem se poslední dobou soustředila víc na události kolem mě než na kulinářství, je na čase to napravit a přidat sem další recept na koláč...
A taky vás dnes vybavím nějakým tím italským slovíčkem. ;)

Skoro si říkám, že všechno to nazývám koláč, i když ony to vlastně ani koláče nejsou.. ale tak kruhový tvar to má, takže to označení není až zas tak mylné. :)
Každopádně spíše než dezert bych to zařadila do kategorie snídaně (colazione) nebo svačina (merenda), ale to už je na každém, kde a jak si to sní. Já si vzala čtyři kousky do krabičky a po posilovně mi přišly moooc vhod. :)
Možná se to někomu bude zdát podobné jako tisícisemínkový koláč (a taky že jo, základem je opět kukuřičná krupice). Ale nejsou potom všechny buchty, jejichž základem je mouka, podobné? :)

Tak co k tomu? 
kukuřičná krupice - 1 miska (semola di mais)
celozrnná špaldová mouka - 1 miska (la farina di farro integrale)
filtrovaná voda (acqua) - 3 misky
100%ní jablečný džus (succo di mela) - 1-1,5 misky (od oka)
datle 5-6 ks (datteri)
semínka (semi) (slunečnice-len-sezam) přiměřeně, přiměřeně
pár kapek oleje (olio) (dala jsem slunečnicový)

Na co se ve výsledku můžete těšit? 

Jak budeme postupovat?
Experimentativně jsem mouky namočila přes noc se třemi miskami vody. Myslím ale, že to žádný efekt nemělo, snad jen vizuálně to bylo zajímavé (kukuřičná žlutá se usadila dole, špaldová světle hnědá nad ní a voda úplně nahoře).
Ráno jsem odlila té svrchní vody a místo ní přidala plnější misku džusu, vypeckované datle pokrájené na kousky, trošku slunečnicových semen, lněných semen a sezamových semen (moje oblíbená kombinace:)), výživo-marmeládu (kdoule, červené hroznové víno) a pár kapek oleje.
Zamíchat (hlavně rozmíchat tu marmošku na co nejmenší kousky), nalít na vymazaný a vysypaný plech (nelekat se tekuté konzistence, kukuřičná krupice saje jak divá! :)) a péct.

Tentokrát jsem obsadila horkovzdušnou, ještě vyhřátou troubu u "italských prarodičů" a pekla jsem to na střední příčce 25 min. na 180°C (odtud to krásné povrchové zezlátnutí) a dalších 25 min. na 160°C, z toho chvíli jen zespodu (ale chtělo to víc, příště ji šoupnu na spodní příčku).
Vychládlá je krásně kompaktní a slaďučká. 

A teď už nezbývá než popřát dobré chutnání! ;)) 

2 komentáře:

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!