Kampa' to bude?

pátek 26. února 2010

Rýžový "nedotykový" papír

Ptáci venku zběsile štebetají, asi mají taky tak šílenou radost, že už je tu jaro! I když to hřmění hromu mi spíše připomíná letní bouřky, ale to už zabíhám moc dopředu. Babička hlásí sníh a led, ale prý už se to i u nás probouzí, tak budu doufat, že nezmrznu.

Píšu poslední receptík před odjezdem - přišla jsem na něj úplně náhodou, tak nějak mimochodem.
A proč "nedotykový"? Protože od nalití na pánev až do konzumace není třeba se ho dotýkat, ani obracečkou! :)

O rýžový papír jsem se taky už párkrát pokoušela, ale většinou z toho byla zašpiněná (v lepším případě, v horším šlo i o připáleniny) pánev. Ovšem tentokrát ne. A bylo to tak snadné:

Na pánvi opražíme sezamová semínka. (Osvědčený způsob: rozehřát pánev na maximum, nasypat a naprudko pražit zakryté, až začnou pukat, tak je pánví semtam krouživým pohybem promíchat a pocitově jak popuká většina, vypnout a hned sesypat z pánve, jinak zčernají!)

Do mixéru dáme předem s kombu uvařenou vychládlou pololoupanou rýži (mě zbyla od snídaně), zalijeme ovesným mlékem (přiměřeně, přiměřeně) a přisypeme ještě horká semínka.
Mixujeme do tekuté hmoty (těsto o trošku hustší než na palačinky).

Nalijeme a vykroužíme kruh na rozehřáté suché pánvi (začne okamžitě bublat a tvořit ostrůvky), chviličku opečeme, pak ztlumíme a necháme.

Celkově mi to zabralo asitak 4-5 minut? Rozhodně koukejte a jak začne odspodu a od krajů zlátnout, tak pozvolna vypínejte.

A teď přijde to nejdůležitější:
Nesundáváme okamžitě, necháme odpočinout - zchládnout nebo aspoň zvlažnět. Jinak se vám totiž potrhá! 
Já na to přišla tak, že jsem u vaření umývala nádobí a pořád házela očkem na pánev, jak že to pokračuje. A jelikož jsem neměla ani zdaleka domyto, tak jsem vypla a nechala... Nebylo tak "omylem" vynalezeno i víno? Nebo to bylo pivo? No něco určitě, já si vynalezla rýžový papír :)

Snězený začerstva je krásně křupavý, určitě se dá vymyslet i spousta variací (s bylinkami, ořechy, jen rýžový, žlutý s kurkumou, s mákem, ...), ale to zase příště.
Tak dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!