Kampa' to bude?

úterý 9. února 2010

Italská vegetariánská "bible"

Objevila jsem v bytě u Cristianových rodičů "Bibli vegetariánské kuchyně" - čtyřsetstránkovou knihu s názvem "Zelená lžička".
(La Bibbia della cucina vegetariana CUCCHIAIO VERDE [:kukjájo verde:])
Pěkně pojmenováno, že? Teda ne, že by podle ní paní domu vařila, prý to byl dar od někoho.
Hned jsem zalistovala a při ranní polévce (mimořádně ve slunečním svitu na -žel ne naší- terase) jsem se začetla a ejhle, ona to není jen typická vege- kuchařka! Polovička je povídání o biodynamickém a přírodním vaření, vitamínech, typologii zelenin, jak správně kombinovat potravu, spousta informací proti konzumaci cukru, nadmíře soli, živočišných tuků (nejen masa, ale i másla, mléka, sýrů..).

V receptech jsou jak řasy, tak miso, bylinky, slad.. dokonce jsem objevila i návod, jak na přírodně kvašený chléb (lievitazione naturale)! Asi už vím, proč zde makrobiotika jako taková není tolik rozšířená, protože to, co je považováno u nás za makrobiotiku, tu vícméně považují za "naturální stravu".. jediný rozdíl snad ve vejcích, ty doporučují, ale správně vařená (vejce naměkko je prý šíleně obtížně stravitelné a zabere to 3-4 hodiny!!) Člověk si prostě musí vybrat, co mu sedí.
Vrací se hodně k tomu, jak se vařilo a jedlo za dávných časů.. Pointa? Ihned jsem si ji  dlouhodobě zabavila k přečtení a myslím, že se nechám inspirovat i recepty v ní uvedené. Takže do budoucna se můžete těšit :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!