Kampa' to bude?

úterý 16. března 2010

O vločkovači

Tak jak je vidět, vločkovač je stále ještě zahalen mírným tajemstvím (soudě dle počtu dotazů na vzhled a funkčnost a další...), a tak jsem se rozhodla věnovat mu jeden samostatný příspěvek.
Na úvodní fotce mi právě vločkuje pohanku.

Jak vločkovat? 
Já osobně vločkuju dvěma způsoby, podle toho, co chci vařit.

Pokud kaši,
namelu suchá zrna a ona se tak až "rozdrobí"..jak je například vidět na následující fotce, kde se jedná o navločkované kroupy. Výsledek připomíná spíš hodně hrubě namletou mouku.. takové úštěpky, no.


Pokud vločky,
tak zrní napřed namočím až nabobtná a potom je rozprostřu na bílou utěrku na radiátor, kde je nechám přes noc uschnout. Ráno jsou z něj čerstvé vločky jedna radost. Fotka je opět broušený ječmen, vločky na právě popsaný způsob.
Výsledek je takový kompaktnější, vločky drží tvar vloček a nerozpadají se i při následném vaření.

No a jinak vločkuju semínka,
po kterých je ale třeba mlýnek trošku očistit - zevnitř tak, že v něm semelete trošku zrní; zvenku lehce prstem, aby tam nezůstaly přichycené ty mastné zbytky semínek.




Poslední hit - opražená směs lněných a sezamových semínek, ještě vlažná a projetá vločkovačem.. no harmónie chutí, řeknu vám!

2 komentáře:

  1. Díky Pauli za tento příspěvek, je super že jsi přidala i tak podrobné fotky...alespoň mám jasnou představu, co od vločkovače očekávat. Je to určitě dobrá investice a jakmile mi to finanční situace dovolí, půjdu do toho :-).

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem ráda, že se ti to hodí!:) Jak říkám, já té investice nelituju.
    Zapomněla jsem snad jen zmínit, že když první variantu "provločkuješ" 2x, máš z toho mouku jak vyšitou! :)

    OdpovědětVymazat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!