Kampa' to bude?

pátek 5. listopadu 2010

Krokety nazdravo - nafazolovo! ;)

Juhůůů, tak mě tu zase máte se zbrusu novým receptem!
Ty nejlepší stejně vždycky vznikají tak nějak spontánně. A nemyslete si, že se vždy zadaří napoprvé, chce to trošku experimentace...
Tak například příběh fazolových kroket, který vám budu dneska povídat, začal tím, že jsem měla v ledničce hrnek uvařených bílých fazolí (faggioli bianchi [:fa_džóli bianki:]).
V předchozích dnech už jsem vyčerpala klasiky typu fazolová polévka či fazolová salsa na těstoviny a před večeří jsem dumala, jak s nimi naložit.
Inu napadlo mě udělat fazolové placičky.
Žel se ukázalo, že na placičky není konzistence vyrobené fazolové směsi úplně nejvhodnější - zkrátka se tak nějak na pánvi ta první várka rozpadla. :-/

I přehodnotila jsem původní záměr a po dlouhé době jsem zkusila zase něco fritovat - a odměnou mi byly vynikající křupavučké fazolové krokety, nad kterými se olizoval i C. a prohlásil, že je musím dělat častěji. :)

Tak takhle vypadá rozpůlená fazolová kroketa.
S potěšením (samozřejmě myslím na svá i jeho játra, takže až zas tak často to nebude:)) a chcete-li vyzkoušet, tady je recept: 

Fazolové kroketky 
Ingredience:
  • hrnek uvařených bílých fazolí
  • ovesné vločky (přiměřeně)
  • kukuřičná mouka (hrubá)
  • lněné semínko
  • sójová omáčka
  • trošku domácí vegety (nebo tam aspoň strouhněte něco kořenové zeleniny + osolte)
  • trošku vody
  • majoránka sušená (hóóódně) 
  • pár kapek olivového oleje (možno vynechat)
  • stroužek česneku - jen při obědové variantě (do 14h.)! Já nedala, poněvadž večer se česnek nemá (a mám ozkoušeno, že ho nestrávím), ale hodil by se tam.
  • obalovadlo - něco jako kukuřičná strouhanka (mais tostato) či jiné
  • olej na smažení (měla jsem kukuřičný, ale už padl.. leč o tom zase jindy:))

Postup:

Všechny přísady (až na obalovadlo a olej na smažení) zamícháme vidličkou dohromady tak, aby vznikla jemně lepivá, ne úplně tekutá směs.
Necháme chvíli odpočinout (zatím můžeme vařit třeba zeleninu a rýži, ať máme kompletní makrobiotickou večeři:)). Vločky a kukuřičná mouka přebytečnou vlhkost nasají, takže před samotným smažením budeme mít fazolovou směs spíše tužší konzistence.
Lžičkou jí trochu nabereme, dlaněmi vytvoříme souměrnou kuličku přiměřené velikosti (odhaduju tak 2 cm v průměru?) a obalíme ve strouhance.
A zatímco kuličkujeme, v úzkém a vyšším kastrolku (já mám takový plecháček Inox 18-10 s jedním ouškem) rozehřejeme olej na smažení - doporučuju naplnit aspoň do půlky.

Zkouška teploty: šup tam s pár drobky obalovadla!
Když zapění, je nejvyšší čas vkládat!
Kuličku pěkně usadit na dřevěnou lžičku a pomalu ji ponořit do oleje. A honem opakovat s druhou a třetí... Mně se do něj vlezly tři. Smažit naprudko a nesahat, neotáčet. Nechat dokud nezezlátnou - pocitově bych řekla tak dvě minuty, tři.. Ale přiznám se, že jsem to neměřila. :)

Domácí fazolové kroketky - co je malé, to je milé, i když to není dokonalé. :)
Vytahovat opatrně, opět dřevěnou lžičkou, nechat okapat a přebytečný olej vsákne ubrousek, na který krokety před konzumací položíte.
A nespalte si jazýček, jak budete zvědaví honem rychle ochutnávat. (...Bolí to! ;))

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!