Kampa' to bude?

sobota 9. října 2010

Zeleninová směska na zimu

V rámci uzdravování se jsem se rozhodla omezit čas strávený na počítači. Takže úderem 18., maximálně 19. hodiny laptop zavírám a víc se mu nevěnuji.
Pěkné předsevzetí, že? Doufejme, že nám vydrží! :)

V rámci dohánění restů před odjezdem mi ve frontě na publikování čeká jeden velmi povedený recept z minulého týdne. Včetně fotky, to už jsme tu dlouho neměli, viďte? :)


Zeleninová směska na zimu 

V chladných zimních měsících z ní bude polívčička eňo ňuňo, už jsem to zkoušela, stačí přidat jen malou lžičku a rozvine se krásně chuť i vůně všech přísad. Vynikající dochucovaldo!
Inspirací mi byl makrobiotický recept na domácí vegetu (který jsem si upravila k obrazu svému, hlavně poměry, páč mrkve jsem neměla celé kilo a jiná se dokoupit v neděli nedala), ale hlavně - nevěděla jsem, co se všemi těmi pastiňáky dělat! :) A to mi ještě mi zbyly!
Tak pozóór, začínáme, v závorce je původní množství.

Co na to?
  • mrkev 700 g (1kg)
  • pastiňák 700 g (1kg) - abychom byli 1:1 k mrkvi
  • celer bulvový 500g (400g) - kolik bylo, tolik bylo
  • cibule 500g (700g) - moc ji nemusím, dala jsem červenou
  • česnek 25g (50g) - ať to není jen česnečka
  • celerová nať 150 g - trochu z bulvového, trochu řapíkového
  • petrželová nať 100g (150g)
  • mořská sůl jemná 400-450g (700g)
Celková váha zeleniny vyšla něco přes 2,5 kg.

Jak na to? 

Všechnu zeleninu pěkně oloupat, pokrájet na menší kousky (tvrdé prostředky z pastiňáku odstranit), důkladně omýt a nechat okapat.
Jelikož jsem nesehnala masový mlýnek, oprášily jsme s babičkou elektrické krouhadlo-strouhadlo a zeleninu jsem v něm nahrubo nastrouhala. Jediný zádrhel způsobovaly celerové natě - ty je potřeba dávkovat po troškách a hojně prokládat kořenovou zeleninou. Jinak z toho byly dvě velké mísy zeleninové směsi a až jsem se bála, jak mezi ně spravedlivě rozdělit sůl..


Naštěstí se zelenina pod vlivem soli smrskla a pustila vodu, takže v konečném výsledku se všechno parádně vlezlo do jednoho většího hrnce.
Prohňácala jsem to veledůkladně rukou a pak už plnila do předem umytých a usušených zavařovacích skleniček (recyklace, jak je vidno) se šroubovacím víčkem.

Domácí zeleninová vegetka na zimu
Vodu neslívat, nechat, ale pamatovat na to, že je třeba směs skleniček pořádně napěchovat.
Byly z toho čtyři 400g kusy, a čtyři 150g kusy plus ochutnávka. Ta už je pryč! :)

No, a když bylo hotovo, tak šup s tím na balkón, do tmy (krabice) a chladna (doufaje, že se už neoteplí). Sklep v Itálii totiž nevedou.

A na zimu máme vystaráno! :D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!