Kampa' to bude?

úterý 6. dubna 2010

Pickling, recepty a kvasinky

Mám tu pro nás odkaz na Veg(k)nihovnu, obsahující pár zajímavých elektronických knih ke stažení, hlavně v sekci Výživa a Kuchařky. Jak už název napovídá, žádné maso nečekejte! :)

Pak jsem taky při pročítání novin narazila na recept na korejské kimči, což je jakási obdoba staročeského kyselého zelí. No, možná vyzkouším tu krátkodobou variantu, bez chilli, cukru, rybí omáčky.. zkrátka takové pickles jak má být! ;)
Takzvané "pickling" neboli krátkodobé kvašení by mělo být zastoupeno snad v každé světové kuchyni... Žel tady na jihu jim to nic neříká, nebo jsem aspoň já zatím neobjevila paralelu. Že by proto, že tu o ovoce a zeleninu není v zimě zase taková nouze? Ještě popátrám!

Každopádně denní konzumace pickles nebo kysaného zelí (v kombinaci s vyhýbáním se sladkému) je spolehlivým lékem na kvasinkové onemocnění všeho druhu. Taková kandida, to je panečku mrcha zákeřná a je třeba proti ní bojovat celý život! Já o tom vím své, ale o čem vlastně mluvím a jak na ni si můžete počíst v článku Kvasinky, mykóza, kandida, kandidóza, zkrátka všechna plísňové onemocnění . Doporučuju!

A kdyby někoho zajímaly recepty a tradiční jídla z Indie, tak na stránce Indian Food Forever je takových informací, že mi to teď ani hlava nebere. Vrátím se k tomu někdy jindy a třeba si nějaký receptík adaptuji na tělo a pak pošlu dál.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!