Kampa' to bude?

pondělí 5. dubna 2010

Velikonoční všehochuť

V neděli měl Cri narozeniny.
Jojo, jsme oba dubnoví, akorát že on Beran a já Býk (nebezpečná to kombinace, jak by řekla Dáša, ale hvězdy nejsou vše, že), a takovou kuriozitkou je, že on se narodil na Velikonoční neděli (nedělňátka mají prý dovoleno vše) a já na Velikonoční pondělí (taky svátek, to na mě bude nedělňátkovské pravidlo taky platit ;-)), přestože je mezi náma skoro třítýdenní rozdíl!

Od kamaráda dostal čokoládový dort (superkalorická bomba).

A jelikož mu ho donesli k nám (byli na pozváni večeři), musel ho nakrojit a sníst skoro osminu. Od té doby hlásí, že se musí aspoň patnáct dní čistit a ať mu dám něco, co mu v tom pomůže.  :)

V Itálii je tradičním velikonočním jídlem grilované jehněčí, letos byli i drozdi a kosi (otec manžela přítelovy sestry je osobně ulovil) a holubi, co si tu chovají, a vepřové. Vajíčka nic, dokonce ani vaření, barvení... jen ty čokoládové obří s překvapením uvnitř (babička jedno rozbila a byla tam minisešívačka i se žrádlem a lísteček hlásající "G. TOYS" - tomu teda říkám hračka pro děti!)

A potom samozřejmě COLOMBA, tradiční to sladké (asi jako u nás beránek) ve tvaru kříže, vevnitř je vesměs spoooousta vajec a cukru, trocha mouky a další industriální přísady (poněvadž ta se kupuje, nepeče doma), i když většinu, co jsem viděla, tak proklamovaly "lievitazione naturale" aneb přírodně kvašené.. nakolik vzdáleno od pravdy to je, těžko říct. Někdy je vevnitř nějaké to kandované ovoce, jindy je kolomba politá čokoládou.. to záleží.

Jinak se chválím (pardón), jsem kutil amatér. Po dlouhém zkoumání jsem totiž konečně přišla na to, co nám tady doma pořád tak strašně smrdělo! Pročistila jsem našemu dřezu všechny trubky včetně odpadu (zalitovala jsem absence plynové masky - byla by se mi bývala hodila), kterej v posledních X letech, řekla bych, nikdo ani neviděl, a máme tu zase vzdoušek - radost podýchat! Checht, kam se na mě hrabou Italky, v tomhle jsme my český holky nedostižný! 

Jo, a komikem se prý člověk nerodí, ale stává. Jen je potřeba k tomu být predisponován. Tak nevím, no.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!