Kampa' to bude?

úterý 13. dubna 2010

Nezavinutý závin..

A jenom bleskově jeden recept na koláč, tedy vlastně takový "pseudo" závin, co se mi povedl úplně náhodou (pozor, pochvala i od nemakrobiotičky, počítá-li se to do objektivity;-)).

Chtěla jsem dělat "křehký závin" z kuchařky od Ivy Chourové, ale nemám ani vál a ani váleček a jakoby to to těsto tušilo, prostě nezhoustlo dostatečně na vyvalování. A tak nastoupila vlastní invence a improvizovalo se... ;)

INGREDIENCE:

1,5 hrnku pšeničné celozrnné mouky (přesít, otruby do mističky stranou)
1/4 hrnku oleje (olivový)
1/2 hrnku vlažné vody
špetka soli
cca 2-3 lžičky citronové šťávy
+
otruby v mističce
nasekané ořechy
skořice
lněné semínko
krátce povařené namočené rozinky
2 jablka na teňučké plátky (já dala zelené Renetty)
+
drobenka (pražená kukuřičná strouhanka, lžička ječného sladu, vrchovatá lžička vege margarínu od Provamelu)
+
kukuřičný olej a krupice na plech



POSTUP:
Těsto zpracovat a nechat 10 min. odstát. Půlku rozprostřít na vymaz., vysyp. plech.
Posypat půlkou směsi otruby-len-ořechy-skořice.
Poklást jablky.
Rozprostřít rozinky.
Znovu posypat "otrubovou směsí.
Zalít druhou částí těsta (pokud možno rovnoměrmě rozestřít, já měla málo...)
Posypat drobenkou.
Péct až do zrůžovění na středno-spodní příčce na 3 (z 5).. mně to trvalo cca 15-20 minut.

Nechat zchládnout, nakrojit a hrrrr na něj!

Dobré chutnání!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!