Kampa' to bude?

neděle 18. července 2010

Dánsko - makrobiotikův to ráj na zemi

Takže zpátky k Dánsku. Hned první návštěva všudypřítomného supermarketu Irma na mě udělala velký dojem - měla jsem pocit, že jsem se ocitla ve zdravé výživě! Proč?
Zelenina téměř veškerá bio, i kilové balení mrkví v igelitu!
Plný regál celozrnných chlebů různých odstínů, chutí i složení (žel pro mě ve všech byl gær neboli kvasnice).
V chladničce hummus, tabouleh (takový kuskusový salát), rýžová a sójová mléka.
Regál plný všemožných druhů rýží včetně divoké, celozrnné, celozrnné parboiled, tmavé, basmati, z ekol. zemědělství... prostě jen si vybrat.
Obrovský výběr müsli, mouky, těstovin, rýžových chlebíčků...
Pražený sezam, spousty semínek - např. dýňová prodávali pražená a solená a ležela vedle arašídů.
A dokonce měli i sekci "macrobiotics" s řasama, misem atp.

No pro mě ráj!
A jelikož ne vždy jsem vařila na celý den, byly i chvíle, kdy jsem s sebou neměla nic k jídlu a byl hlad a bylo potřeba ho nějak zahnat (jinak hrozil psychický kolaps). Takže kombinací následujících pěti potravin jsem se krmila docela často: kukuřičné trojúhelníčkové chipsy (kuk. mouka, sůl, olej) + biomrkvičky (takové malé, cestovní balení asi 15ti umytých minimrkví) + dýňová semínka + rýžové chlebíčky (pufovaná rýže) + hummus (cizrna, oliv. olej, voda, česnek.. a myslím, že tam byla asi 2 éčka, br).

Jinak obvykle lidé, když cestují, tak první slovíčka, co se v cizím jazyce naučí, bývají "kde je nádraží? děkuji, nashledanou, dobrý den, chtěla bych ..."

Já jako první slovíčka vždycky našprtán kombinaci "cukr, kvasnice, mléko, jogurt, majonéza, rajče, paprika, brambory, bramborový škrob, lilek, perlivá" abych věděla, čemu se vyhnout a následně "cuketa, mrkev, květák, salát, rýže, cibule, česnek, ryba..." abych věděla, do čeho se můžu pustit. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!