Kampa' to bude?

středa 2. června 2010

Ofsajd!

Včera jsem konečně zjistila, co to znamená ofsajd (po italsku fuori gioco, což by se doslovně přeložilo jako mimo hru).

Vždycky jsem slýchala, jak to ženy prostě nejsou schopné pobrat, a že je zbytečné to vysvětlovat, a že na to prostě nemáme mozek a spoustu dalších důvodů, proč tohle fotbalové pravidlo je pro nás, něžnější pohlaví, prostě mimo hranice našeho chápání.

U příležitosti mého včerejšího historicky prvního shlédnutého fotbalového utkání - i když je jednalo jen o přátelskou charitativní kopanou mezi N.I.C.O. (Nazionale Italiana Calcio Olimpionici) a Amici (tým složený z osobností zde velmi sledované stejnojmenné televizní soutěže) - jsem poprosila C., aby mi tedy názorně vysvětlil, co že to ten "mystický" ofsajd je.
Byla jsem připravena naslouchat následující čtvrthodinku tajům fotbalu, technickým termínům a složitému popisování tak nelehkého pravidla. Týmy rozdělila zjednodušeně označila jako "žlutí" a "modří" a napjatě jsem očekávala lekci...

"Když je první útočník ("žlutý") v momentu, kdy mu přihrají balón, blíž k (modré) bráně než poslední obránce ("modrý"), tak je to ofsajd." 

Cože? Něco tak jednoduchého?! To nemůže bý všechno!!

Ale bylo.
Tak odteď poznám ofasajd a dokonce i vím, kdy je aktivní (ten normální) a pasivní (stejné postavení hráčů, ale míč není přihrán přímo prvnímu útočníkovi).

Dámy, až vám zase pánové budou říkat, že něco nemůžete pochopit, nedejte na ně! :)
(Ehm, mám se zmínit i o příhodě, kdy pod mýtem, že ženy neumějí číst v mapách jsme se ztraceni v autě vydali nalevo, i když jsem podle mapy tvrdila opak? Samozřejmě z toho byla několikatikilometrová zajížďka a po návratu na onu křižovatku zabočení vpravo, že. ;))

A Pavlína paparazzi? ;)
Na fotce pózuje Lorenzo Amoruso, co hrával pro skotský tým Glasgow Rangers a mimojiné byl prvním katolíkem, co hrál v protestantském družstvu.. to toho vím, co?

Jen díky J., sportovnímu komentátorovi skotské BBC, který je u nás na dovolené s rodinou a mnoho společných konverzací se stejně nakonec (chtě nechtě) stočí k fotbalu.
Takže vivat fotbal!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!