Kampa' to bude?

pondělí 7. prosince 2009

Immacolata Concezione

Den 8.12. je v Itálii státní svátek, "Immacolata Concezione della Beatissima Vergine Maria " neboli "neposkvrněné početí Panny Marie". A jelikož letos tenhle don připadá na úterý, vznikl tzv. "ponte" neboli most.. zkrátka prodloužený víkend!
Ve snaze zjistit, co že se to vlastně slaví, jsem zagooglila, ale kromě milionů nabídek ubytování, letenek, zvýhodněných pobytů, slavností atd. nic.
Zabralo mi hodnou chvíli zjistit, že se jedná o katolický svátek (ano, to mi logicky došlo, ale měla jsem tak trochu pochybnosti o tom, kterého početí se to vlastně týká - pokud Ježíše Krista, tak vzhledem k jeho narození 24. 12. mi to moc nesedělo:)), oslavující den, kdy byla v roce 1854 bulou Ineffabilis Deus papeže Pia IX. Marie oficiálně prohlášena za neposkvrněnou, tedy prvotního (dědičného) hříchu zbavenou. Zkrátka panna forever, nazývána milostiplnou či milosrdnou...
S Kristovým početím to tedy nemá nic společného. No, a pak také je tohle datum spojeno se zázrakem v Lurdech v roce 1858. Toliko víceméně ve zkratce Wikipedie.
V reálném životě 21. století to znamená následující:
B&B máme plně obsazeno, takže se pracuje každý den od soboty do středy.
Od úterka tu propuknou italské vánoční nákupní horečky. Období 8.-24.12. je něco jako u nás od Mikuláše po Štědrý den. Chaooos!
Zeptejte se Itala, co znamená "Immacolata concezione" a nejenže vám to neřekne, ale z většiny případů ani neví, že je to teď.. pro ně je to prostě volno a basta!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!