Kampa' to bude?

středa 16. prosince 2009

Hummus à la crudité aneb ježci jako předkrm

U příležitosti návštěvy režiséra budoucího Cristianova sitcomu, co se zde bude v lednu natáčet, jsem byla opět postavena do role hostitelky...
Marco přijel s Giulií, 21, asi modelkou. Jsem prudce tolerantní, nicméně mírně se mě dotklo, že ani neochutnala můj výborný první (a jediný, nepočíteje předkrm) chod, se kterým jsem si dala tolik piplání (nemluvě o následném drhnutí tří hrnců).
Pracovní název zní "rizoto nažluto".
Scotti rýže (s klíčky) vařená v zeleninovém vývaru se dvěma hřebíčky, promíchaná se zeleninovou směsí - červená cibule a mrkev na kostičky na pánvi s oliv. olejem, kmínem, sójovkou a kurkumou.
Následně smícháno a dohromady prohřáto - konzistence ňamy lepivá!

A teď k tomu předkrmu, jehož fotky vás tu lákají:  
Hummus à la crudité - název i inspirace převzata ze zde již zmiňované trattorie v Miláně, česky překřtěno na "předkrmové ježky", přestože jsme je jedli jako druhý chod a ředkvičková varianta má do ježka hódně daleko. Ale co už:)
Hummus - vařená cizrna s řasou kombu, rozmixovaná s vodou, ve které se vařila, utřeným stroužkem (spíš struhem) česneku, čerstvou petrželkou, sezam. semínky (tahini žel předčasně došlo), citronovou šťávou a olivovým olejem. Hlava děravá zapomněla přidat trošku sójovky, ale myslím, že jsem tam na slanost kapla umeoctu.
No a ostny jsou mrkev, řapíkatý celer, ředkvičky. Další fantazii se meze nekladou!
Mimochodem hummus takhle vytvořený vydrží v ledničce (ve skleničce, jinak osychá!) až dva dny a třeba s horkými těstovinami je z toho úžasná salsa (omáčka?), případně na kukuřičných či jiných chlebíčcích jako pomazánka taky mňam!
Tak dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!