Kampa' to bude?

úterý 15. prosince 2009

Castagnaccio čili kaštanový koláč


Poprvé jsem castagnaccio [:kastaňáčo:] ochutnala na podzimních oslavách kaštanů (festa delle castagne) v Marradi r. 2007 - byla zima, pršelo, já měla rybníček v promokavých podzimních botkách a tahle "typická dobrůtka" byla děsně vlhká, přeslazená, studená a lepila se na zuby... prostě kombinace, která mi neučarovala. Ale letos jsem mu dala další šanci a v teple domova ho zkusila dle vlastní úpravy receptu od Illide a hmmmm, je to pochoutka!!
Cukru rozhodně netřeba, kaštany jsou sladké samy o sobě a nelekejte se konzistence - koláč, přestože upečený, zůstane uvnitř vlhký.
Má to tak být! :)

Ingredience:
250 g mouky z jedlých kaštanů
voda
rozinky (lepší předem namočit)
piniové oříšky,
najemno nasekaný čerstvý rozmarýn
olej na vymazání plechu

volitelně:
nasekané vlašské ořechy
1 jablko nakrájené na jemné plátky (není nutné, pokud dáte, koláč nebude tak "oschlý" jako na fotce)

Postup:
Do mouky přilévat vodu dokud nevznikne řidší těsto, poté přimíchat rozinky, rozmarýn a oříšky.
Vymastit pečící formu a nalít těsto - mělo by být vysoké cca 1 cm.
Ve středně vyhřáté troubě (mám elektrickou a pekla jsem na 3 z 5,5) péct asi 30 min.

Sladší a vlhčí varianta s jablkem: po uplynutí 15-20 minut vytáhnout z trouby, povrch poklást jemnými jablečnými plátky a dopéct.

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!