Kampa' to bude?

sobota 14. srpna 2010

Kulturní program na starém městě

Dnes si po dlooooouhatanáááánské době obouvám boty, a to né žabky, ale ty opravdický, uzavřený. A je to divný a říkám si: "Zdalipak jsem ještě nezapomněla, jak se v nich chodí?" Mám je nasazený 5 minut a už se chodidla brání, začínaj se potit... Ještě zvážím, jestli svoje rozhodnutí nepřehodnotím.

Jdeme dnes večer totiž do historické části města, kde má C. večer představení. Na tom by nebylo nic tak divného, ale od osmé hodiny ranní tu lilo jako z konve, bouřilo, bleskalo..

...o hodinu později...

Tak změna plánu, byli jsme okouknout místo a s tím chladem to není ani zdaleka tak alarmující, jak jsem si myslela, takže zůstanu u své předchozí, žabko-sukňové kombinace. Však chlad mě nezabije a co mě nezabije, to mě posílí. :)
Osušili jsme všechny plastové židle, připravili pódium a teď už jen počkat, až nám namontují mixer (přístroj na zapojení mikrofonu a regulaci ozvučení) a přijde dostatek lidí k započnutí večera... Předpokládaný start ve 21:30 (český překlad = mezi desátou a půl jedenáctou večerní).

No, já jsem to nedořekla s tím počasím. Od rána byla úplně šedá obloha, ale já tvrdila, že v pět pršet přestane a vykoukne slunce. Vše vypadalo dost beznadějně a C. propadal depresím (déšť by se rovnal zrušení představení, což by byla újma nejen finanční, ale i na prestiži (plakáty po celém městě) a hlavně na zadostiučinění.. No a v Itálii prší tak jeden den v měsíci a že zrovna jako na potvoru to musí být ten den, kdy je už půl roku předem avizována show.), ale já věřila... Ale že to chtělo pevné nervy. Na pesimismus je třeba se hóódně obrnit.)
No, teda moc přesně mi to nevyšlo, ale o půl šesté (!) tu bylo i slunce i suché silnice! Teď jen doufejme, že nám to vydrží.

Jinak se jedná o kulturní program celotýdenních oslav, co se kdysi jmenovaly Festa dell'Unità (Svátek svornosti?) a nyní Festa democratica, pořádaná místní částí politické strany PD (Partito Democratico), ale každopádně s politikou to má společné snad už jen to jméno.
Hlavně se tu výborně jí za příznivé ceny (pozvali ozkoušeného šéfkuchaře z Livorna, co umí nádherně udělat rybí cokoliv a na to se dnes těším) a zdarma můžete shlédnout zajímavé performance nebo si zatančit ballo liscio, což je megalákadlo pro početnou skupinu starších obyvatel, jelikož se jedná o něco jako dechovku. Mladé to moc nebere. No a já to tančit neumím a navíc ani nemám s kým, poňáč na liscio moje polovička reaguje asi jako mol na levanduli = čím dál tím líp. :) 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!