Kampa' to bude?

středa 4. srpna 2010

Křupavé cizrnky

Z Dánska jsem si dovezla recept na Kikærtsnacks, což jsem (à la Pavlína:)) přeložila jako Křupavé cizrnky.
Našla jsem ho v následující kuchařce, která mě překvapila především tím, že, aniž by jedinkrát zmínila slovo MAKROBIOTIKA, se řídila přesně podle jejích pravidel.

Takže oni Dánové jedouce "přírodní stravu" vlastně jí makrobioticky.. dobrý, ne? :)

V receptu bylo psáno:
Cizrnu namočit na jeden den, pak osolit, naolejovat a péct v troubě na 225°C po dobu 45 minut. Tak jsem jela přesně podle receptu a výsledek...
Asi nepředpokládali malou troubu nebo nevím, ale po dvaceti minutách se mi zdály krásně nazlátlé.
Leč recept je recept, že, tak to tam nechám a za deset minut na mě volá babička: "Se ti to pálí!!!"
No a bylo po cizrnkách.
Teda naštěstí trouba peče tak nerovnoměrně, takže čtvrtka plechu zůstala uchráněna výraznému ztmavnutí (prý si pochutnají slepice:))).

A jelikož recepty se musí zkoušet (a chybami se člověk učí), po lehké úpravě vám můžu doporučit následující recept na úžasnou svačinku nebo prostě křupání k posezení s přáteli. :)

Křupavé cizrnky
 

  • 200-250 g cizrny
  • voda (několikrát vyměnit)
  • mořská sůl jemná (přiměřeně, přiměřeně)
  • olej olivový panenský (pár kapek .. spíš míň než víc, jinak to budete mít dost mastné)
Namočte cizrnu alespoň na jeden den, párkrát jí vyměňte vodu.
Nabobtanalé římské hrachy osušte, posolte, poolejujte a vsypte na plech.
 

Pečte na 180°C z obou stran cca 20 min. Spolehněte se na vlastní úsudek, až budou nazlátlé (může se stát, že některý pukne), troubu vypnout, plech vytáhnout a nechat zchládnout.

A pozor, nespalte si pusiny, jsou totiž nebezpečně jedlé! ;)
Dobrou chuť přeju!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!