Kampa' to bude?

středa 25. listopadu 2009

Opět na cestách: Milano, Torino, Parma, Modena

Zdravím z Toskánska, jsem doma z pětidenního cestování po krásách (a hlavně laboratoriích) severní Itálie.
Přivezla jsem si pár pěkných zážitků, hodně fotografií a bacila. Teda bacila, vlastně to nemůžu nazvat bacilem, spíš výsledkem chaotického životního rytmu v posledních pěti dnech...
Připočítám-li k tomu přehánění s moučnými výrobky (všechny ty pekařské pokusy musel někdo sníst, nebudu vám povídat o té úděsné zácpě, jakou jsem trpěla asi týden poté), ořechy (kokos, mandle, arašídové máslo) a kukuřičnými a jinými chlebíčky před odjezdem, mám tu podklad pro oslabení organismu jak vyšitý.
Na severu byla vcelku zima, vzhledem k pracovní náplni naší "mise" se nešlo nikdy spát dřív než kolem druhé, třetí hodiny ranní (=únava), pak jsme celý den seděli v autě (=nedostatek pohybu, najeli jsme celkově asi 3000 km) nebo prolondali po smogem znečištěných městech, jedli jsme, kde se v rámci možností dalo (a moc se nedalo; z vypsaného listu vege- a vegan- restaurací jsme v Torině i v Milaně našli obě zavřené). Došlo i na vegetariánský fast-food EXKI, kde jsem si sice vybrala jídlo (quinoa s fazolovými lusky a mrkvový salát + těstoviny s brokolicí a česnekem, k obému centrifugu z mrkve), ale musela jsem si je ohřát v mikrovlnné troubě - HD! Navíc jsem právě byla v takovém tom duševno - mentálně neklidném období ("moody girl") s nějakou tou bolístkou nella pancina, takže ani to mi na vyrovnanosti nepřidalo.
Každopádně:
Průvodce restauracemi Šťastná kráva (nevěřit všemu, Sesam's kitchen v Torině ani Govinda v Římě již neexistují!) I přesto velmi užitečná věcička, zmiňují i MB orientované restaurace.
V Miláně mohu vřele doporučit, co se jídla týče:
Centro Botanico - obchůdek spolu s jídelnou a kavárnou, ochotní, nakombinují vám i tři první chody na jeden talíř, tak uspokojíte nejen žaludek a chuť, ale i zvědavost. My měli arrosto di seitan, medaglioni di cereali, riso integrale con le verdure, scalogna (čekanka), centrifugu z mrkve a řapíkatého celeru a Cris jablečný zákusek plus vodu, ke všemu podávali chleba. Ve dvou asi kolem 30 Eur.
Trattoria Noi Due (Via Col di Lana) - výborné domácí jídlo, jsou moc ochotní a přizpůsobiví (stačilo říct, co nejím a paní mi vybrala, co je pro mě vhodné, co ne, kde jsou brambory a rajčata...). Tady jsme se rozšoupli, poslední noc v Miláně, takže pro mě hemmus con crudité, polpette di miglio (6) con le verdure (petrželka, mrkev), pro oba budino di vaniglia e semi di lino sopra (vanilkový puding se sladem a lněnými semínky nahoře) a caffé di cereali alle chiodi di garofano (ječná káva s třemi hřebíčky). Cris měl goulash di seitan (překladu netřeba:)) - obří, téměř nesněditelná porce. A voda a pro mě Bancha. Asi 40 Eur, ale utracených výborně.

Jdu si udělat zázvorový čajík a jedeme do Sieny nakupovat v NaturaSí a v emporiu (mixer pro Crise). Více příště. Jo, a asi je mi osudem, že se mi ta pasta madre nikdy nepovede. Napopáté, s medem, moukou 00, převařenou vodou a ne a ne kynout. Horribile dictú!

1 komentář:

  1. Jsou to skvělé destinace, mě ale vždy nejvíce vyhovuje sever země, kvůli lyžování, tedy hlavně Dolomiti Adamello Brenta - Monte Bondone. Sama bych se tam ale bála, jeli jsme tak s rodiči od http://www.cestuj.cz/dovolena/italie/dolomiti-adamello-brenta-monte-bondone/

    OdpovědětVymazat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!