Kampa' to bude?

středa 13. října 2010

Jasu! Ela! Tady "Ελλάδα"

Tak zdravim vsechny sve ctivce a priznivce z Recka, konkretne z jihozapadniho pobrezi a z historickeho mesta Messolongi. Je tu velmi vlhko, ale teplo - pro Reky pry ne, ti nosi podzimni kabatky (nekteri), ale pro ceskou holcinu (i italskeho klucinu) je to dost teple pocasi. Studenti tohle mesto prezdivaji MessoLondon, to kvuli tomu desti, pry tu prsi neustale, takze to neni nic neobvykleho. Deset minut husty dest, prestavka a znova... a tak porad dokola.

Rectina je krasny jazyk, takovy zvuckny, stoupavy a klesajici, ... maji vyrazne slabiky -SU- ..
No nebudu to moc natahovat, jsme v internetove kavarne, a tak jen maly vycet uzitecnych reckych slov, v latince:
EUCHARISTOO (dve O znaci prizvuk a carku, co nevim, kde se na klavesnici najde) = dekuji
EU-CHA-RISTO = vtipny, srandovni, vesely

Po vysvetleni, jak funguji prizvuky a ze na tom zalezi vyznam slov mam takovy pocit, ze upustim od predsevzeti naucit se recky. :)  Ale nebylo by spatny byt polyglot, docela by se mi to libilo. No uvidime. Zatim je po statnicich v planu nemcina.

Dalsi slovicka:
MALAKA (nadavka a nejcasteji pouzivane slovo, pripojuji to na kazdy zacatek vety a pak tim i vety prokladaji)
PARAKALO =prosim
ENA = jeden (koupila jsem si v pekarstvi takovou tmavou jakoby chlebovou ale krupavou tycinku obalenou ve slunecnici, sezamu, lnenem seminku... byla moc vyborna, ale pani recka prodavacka nechtela uverit, ze chci jen jednu na ochutnani, cpala mi jich furu... Tak jsem se pro par dalsich jeste vratila na ceste zpet z autobusoveho nadrazi)

KALIMERA = dobre rano
KALINACHTOO = dobrou noc
ELA, JASU = ahoj, pozdrav. ten druhy i pri prichodu, i pri odchodu
NEE = ano (no aby se mi to nepletlo, ze:))
OCHII = ne

A vic si ted nevzpominam, treba se jeste neco priucim po ceste.

Kazdopadne Messolongi je "studentska vesnice", jak ji definovala nase kamaradka, taky studentka, u ktere bydlime.
Vcera ze nam ukaze NIGHTLIFE cili nocni zivot, a tak jsme v jedenact vyrazili.
O pulnoci jsem prekonala prvni krizi, ale zjisteni, ze kolem jedne, pul druhe to vsechno teprve zacina, me dorazilo. Kdyz jsme kolem druhe odchazeli (vylozene kvuli mne, pac jsem mela zarudle oci diky pokrocile nocni hodine -nejsem zvykla- a navic po ranni walking tour po Atenach, po efektu antibiotik, absenci poradne vecere... ), tak to pry bylo mimoradne brzy. A to jsme jen "nastartovali" vecer v necem jako venkovni hospode, odkud byl planovany presun do klubu, baru a tanceni a piti az do brzkych rannich hodin...
No ja snad starnu. Nebo mam proste jine priority.. no uvidime dnes vecer, prijede par dalsich lidi a je planovana delsi akce (!!!)... No tak snad jednou me to nezabije. ;-) Si rikam.. vypiju svuj obvykly litr vody  a bude.  :D
Ve ctvrtek rano odjizdime zpet do Aten, autobus jede v 6:30, tak kdovi, pujdeme-li vubec spat..

Pred tremi mesici pry doopravili Parthenon (zniceny vybuchem munice behem ataku Benatcanu na Otomany, co tehda Ateny okupovali) a znovu postavilli chram Nike na Akropoli, takze to bude castecne nove i pro mne, kteraz jsem se po Akropoli uz jednou prosla.. takove tri roky nazpet. Ale to byl srpen, horko, ja mela uplne jinou spolecnost a taky asi o patnact kilo vic.. Hehe, to jsou mi vzpominky!

Tak Καλή σας μέρα! cili  Hezky den!
(To neni z me hlavy, precist to jejich pismo, to je vam ale orisek! Ani znalost azbuky moc nepomaha.. Tudiz... vivat online prekladacum! ;))

2 komentáře:

  1. Zdravím do krasného(i když ne slunného) Řecka,taky bych si dala říct:-).Jen mně udivuje jak jsi po nemoci a antibiotikách brzy fit na cestovani? To já bych do dvou ráno nevydržela, ani kdyby mi platili...
    L.K.

    OdpovědětVymazat
  2. No, řekla bych, že jsem obrátila rčení "Ve zdravém těle zdravý duch" a aplikovala "Při zdravém duchu ( = mysli) zdravé tělo"! ;) Řecko mě úplně doléčilo. A co se týče ponocování - je to o cviku, věř mi. Ale zrovna tohle trénovat nedoporučuju, ani sobě. :)

    OdpovědětVymazat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!