Kampa' to bude?

čtvrtek 28. února 2013

Vyfikundace

Dost úděsné slovo, viďte? A přitom je jeho význam není tak hrozný - jedná se o "vylepšení, zlepšovák, chytrý nápad zlepšující současné řešení". Věděli jste to? Já  tedy ne, ale jelikož je to slovo slangové, nespisovné a hovorové, není se ani moc čemu divit. Z čeho se vyvinulo těžko odhadovat. Fámy, že jej bylo použito již v Poláčkově románu Bylo nás pět, jsem s lítostí (prohledáním veškerého obsahu) vyvrátila. Nikde nic, takže já osobně zůstanu u vychytávky. Ale zase jsme o něco chytřejší, ne?

A jakéže zlepšení jsem si doma vyrobila já? Praktické, jak jinak!
Jelikož můj laptop má již svá léta (letos  má táhne na šestý rok), nedisponuje takovými vychytávkami jako je, v současnosti již zcela běžná, vestavěná kamera. Vyhrabala jsem tu jednu Logitechku, která ale stářím noťasu sekunduje, ba skoro bych řekla, že ho bez obav trumfne. Má takový ten trojhranný podstavec, který se pokládal na bednu monitoru (tam bývala spoooousta místa) a z něj vás snímala. Jenže co s tím tady a teď? 
Zkoušela jsem podložit krabicí schovanou za obrazovkou (nepříliš stabilní, náročné na místo a hlavně vhodně velkou bedničku), položit vedle počítače (zvesela mi to snímalo ubrus z různých úhlů pohledu, pro druhou stranu poněkud nezáživné, i když ubrus máme pěkný, modrý), umístit do rozumné výšky hned vedle boční hrany obrazovky (nutno opět něčím podložit a navíc koukat se na mě z profilu asi nic moc, přece jen konverzujete tváří v tvář, že ano). 

A po včerejšku jsem si řekla dost! Jsi kutil koumák, tak přece něco vymyslíš!
A taky že jo a dlouho to netrvalo! Voilà, mrkněte, jaký mám pěkný úchyt na kameru: 

Jedna plastová láhev...
Trojhranný podstavec jsem odpreparovala, zbyla jen malá nožička na spodní straně kamery. Nožičku jsem omotala gumičkou, do víčka od vršku plastové láhve (původním obsahem LIMA rýžové mléko) jsem vykrojila adekvátně velký otvor, na bocích vyřízla lehce zaoblené klínky, namalovala motivační úsměv a hurá videohovořit! :)) 

A když jsem stvořila fotokompozici, dodatečně jsem si uvědomila, že vlastně ten kalíšek na propisky, co stojí v popředí, je druhá část oné PETky.. Jedna láhev a co z toho člověk nadělá užitečných věcí! ;) 

Kutilům zdar (všem ostatním též:))! 

2 komentáře:

  1. Jako zapřisáhlý nekutil smekám klobouk a v úctě se ukláním. Ještěže moje kamera je již zabudována, jinak bych sám zastal Pata i Mata :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, na tenhle díl Pata a Mata bych se, Čerfiku, docela ráda podívala! :) Ne, vážně: když mě to kutilství šíleně baví, mám při tom takový pěkný pocit, pak zadostiučinění a radost dobře odvedené práce (co jsem si vymyslela sama). Ty tohle všecko, jakožto nekutil, budeš mít nejspíš z něčeho jiného, viď?

      Vymazat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!