Kampa' to bude?

sobota 13. srpna 2011

Je libo štrůdlík?

Na "oslavu" (i když ještě není co slavit, ale je třeba si věci řádně zdůvodnit, není-liž pravda) jsem se zase po dlouhé době jala upéct si něco mňamózního pro naši rodinu (tedy hlavně pro mě, přiznejme si to). Ručně psaný recept na útržku papíru (kdoví, kde jsem ho ulovila.. tedy ten recept, papírové útržky nelovím) na mě vykoukl zpoza krabiček s kořením a bylo ujednáno. Mniaturní forma je můj objev, holt je to hezčí, praktičtější a hlav má to víc patek! ;)

Tažené štrůdlíky

Co na to?
– 0,5 kg mouky (v mém případě 200g celozrnné kamutové a zbytek hladké bílé; oboje bio)
– sklenka vlažné vody
– 4 PL kukuřičného oleje
– 1 PL umeocta
– kukuřičná strouhanka
– náplň (1 nakyslé jablko a 1,5 zralé sladké žluté hrušky)
– mořská sůl

Jak na to?
Mouku, vodu, olej a umeocet spojíme v hladké těsto, nic se nelekáme, že ze začátku se mu nechce - „hňácejte“! :)

Necháme v ledničce půl hodiny odležet – toliko říká recept; mě čekala práce, takže si poleželo i hodinky dvě. Nedoporučuju, poněvadž se na něm vytvořila taková tvrdší krusta, kterou pak už nešlo zapracovat a výsledný estetický dojem tím trochu utrpěl.

V oné půlhodince si můžete nachystat náplň - nakrájejte jablko i hrušku (obojí včetně slupky, má vitamíny a vlákninu!) na malé kousíčky, maličko posolte (zvýrazníte tak přirozenou sladkost ovoce), promíchejte a nechte chvilku odležet.

Roztáhneme (pro vlastníky válečků bych doporučila rozválet; já jsem tak trošku improvizovala) na malé tenké pláty.

Půlku plochy jednotlivých těstových plátů posypeme kukuřičnou strouhankou (nasaje vlhkost z ovoce a zmenší tak riziko, že vám sladká šťáva vyteče v průběhu pečení na plech) a poklademe ovocnou směsí. Zarulujeme, umáčkneme konce a naskládáme štrůdlíky na plech (pečící papír pod ně!). Pečeme na 160°C 20 minut – toliko dí recept; mým nohavičkám trvalo na stupni 3 dobrých 50 minut než zrůžověly! Ale zrůžověly a jen se po nich zaprášilo. Tady jsou:


Dobré chutnání vám přeju!

1 komentář:

  1. Reaguju na četné dotazy — nenechte se mýlit fotkou, opravdu jsem jako náplň použila jen 1 jablko a 1,5 hrušky. Ono to totiž nevypadá, ale ten plech není standardní velikosti — je poloviční! Proto název štrůdlíky. Ty tři dlouhé nohavice mohly měřit cca 15-20 cm a ty malé byly menší než klasický rohlík (řekněme tedy velikosti otevřené dlaně?).

    OdpovědětVymazat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!