Kampa' to bude?

čtvrtek 21. října 2010

Podzimní sytá dýňová polévka

Na dlouhé chladné podzimní večery jako dělaná, plná samých výživných a dobrých věcí, prostě jedna radost. A navíc jednoduchá na přípravu. Použijete jen tři hrnce! ;)

Ingredience: 
kus dýně Hokkaidó
kus špagetové dýně
malý bulvový celer
dvě malé bílé cibule
mořská řasa Wakame
zeleninový vývar (lze i jen voda)
rýže pololoupaná nejlépe kulatozrnná
červená čočka
pár kousků bobkového listu
vrchovatá lžíce strouhaného kokosu
sůl
petrželková nať
přidala bych i zázvorovou šťávu, ale nedaří se mi sehnat čerstvý zázvor, tak příště.

Postup:
Dostatečně velký hrnec (tak, aby se nám do něj vlezla všechna polévka) naplníme asitak do třetiny vodou, přidáme Wakame a pod pokličkou vaříme.
Ve vedlejší nádobě si uvaříme pololoupanou kulatozrnnou rýži (20 min). Pokud máme, tak lze použít i zbylá rýže z nějakého předešlého chodu... není nad efektivní recyklaci v kuchyni! :)
V další nádobě uvaříme červenou čočku (propláchnout a do studené vody s bobkovým listem, přivést k varu a vařit 15 minut, závěrem lehoučce osolit).

Dýně nakrájíme na nepravidelné kousky (nebo pravidelné, jakou máte prostě zrovna náladu), celer na tenké plátky, cibuli na kostičky.. prostě fantazii se meze nekladou.
Do Wakame vývaru přilijeme zeleninový vývar (ať žije recyklace!) - pokud nemáte, prostě zaplňte ze začátku hrnec víc než jen z třetiny a následně osolte -  a jakmile veškerá tekutina začne vřít, šup se zeleninou do ní!
A vaříme 15-20 minut. Zkrátka dokud Hokkaidó krásně nezměkne i se slupkou.

Přidáme vrchovatou lžíci nastrouhaného kokosu a povaříme dalších 5 minut.
A pak už jen hotovou čočku i s vodou a rýži (já uvařila čerstvou, ale byla-li by studená, dala bych ji prohřát do čočky) a všechno zaráz vyklopíme do dýňovky. Přivedeme k varu a ňam ňam, můžeme servírovat.

Pro zahřívací efekt na závěr přikapneme trošku čerstvé zázvorové šťávy - hned jak ji seženu, tak nám tuhle véču dělám znovu, už se těším! Ozdobit zelenou petrželkou a tradááá!

Podzimní sytá & hustá dýňová polévka
Dobrou chuť!

PS:
Fotografie moc umělecká není, já vím, ale pro ilustraci snad stačí...
Už jsem se nemohla déle zdržovat, polévka na mě vyloženě křičela: "Sněž mě!!!"
No a mě nezbylo než jí vyhovět, ááách! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!