Kampa' to bude?

úterý 16. února 2016

Naam jóga aneb jak jsem objevila to pravé ořechové

Prvně jsem o Naam józe slyšela před pár měsíci a hned jsem si o ní dohledala, co se dalo. Žel tou nejpodstatnější (a zároveň nejsmutnější) informací pro mne bylo, že nejbližší centrum, kde se tenhle typ jógy učí, je v Praze. Takže 1000 km. (Ale třeba je tohle pro tebe právě ta dobrá zpráva.. )
Jelikož se ale blížila naše českorepubliková návštěva, v podvědomí jsem toužila na lekci Naam jógy zajít a tak se taky nakonec stalo. A stálo to za to! 

Co Shakti Naam od klasických hodin jógy (bez zacházení do detailů) odlišuje je kombinace tří prvků-hýbeš se, dýcháš plus zpíváš mantry a k tomu ještě děláš mudry neboli počeštěně řečeno jakési prstoklady, co mají každá svůj význam.. Takže MYSL nemá absolutně žádnou šanci po 90 minut převzít vládu a musí se zcela podrobit-ó jak úlevné! Žádné myšlenky, jen čisté soustředění se a je to fuška, ale příjemná! Jaké benefity tenhle typ jógy přináší se dočtete třeba na stránkách pražského Naam Jóga Centra (ne, já z doporučení nic nemám :-)) a chcete-li si něco ozkusit doma, na youtube jsem našla dvě pěkná videa:  

1) Desetiminutovou ochutnávku aneb jak nastartovat den (v angličtině).


2) Celou jednu lekci Naam Jógy (jako by učitelka byla před Tebou), jen ty mantry jsou tam ve fonetickém přepisu do angličtiny - já napodobovala vyřčená slova. 


A když už jsem u toho byla, tak jsem shlédla i video o vzniku Shakti Naam, z čeho pochází a kdo jsou její praotcové.. Též mohu jen doporučit a nejen kvůli úchvatným krajinám a úsměvným dobovým filmům sborového cvičení (taková skoro spartakiáda po indicku). 



Takže chceš-li si udělat pěkný večer s jógovou tématikou, do toho! Pro silnější zážitek šup na lekci, já si určitě dám, až budu zase v Praze, opáčko. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reaguji co nejdřív, díky za komentář!